1 / 8

מעיין עין חוד ( עין עיתאב ) מי מעיין צלולים

מעיין עין חוד ( עין עיתאב ) מי מעיין צלולים. מחלקת התיירות "הלב הירוק". מועצה אזורית "מטה יהודה". " פינת הלב הירוק " – בעריכת רחל הראל. מידע כללי. אורך המסלול כ-1 ק"מ מסלול הליכה רגלי מתאים לזוגות וקבוצות קטנות

cedric
Télécharger la présentation

מעיין עין חוד ( עין עיתאב ) מי מעיין צלולים

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript

1. מעיין עין חוד( עין עיתאב) מי מעיין צלולים מחלקת התיירות "הלב הירוק" מועצה אזורית "מטה יהודה" " פינת הלב הירוק " – בעריכת רחל הראל

2. מידע כללי אורך המסלול כ-1 ק"מ מסלול הליכה רגלי מתאים לזוגות וקבוצות קטנות זמן הליכה 25-30 דקות עונה מומלצת כל השנה כדאי להצטייד ב: כובע נעלי הליכה מים קרם הגנה בגדים להחלפה הגעה עם רכבי 4*4 לרחבה סמוך למעיין, מקום לפיקניק , אפשרות לטבילה במים, הכניסה ללא תשלום, אפשרות הגעה ע"פ מפת סימון שבילים מס' 9 – מבואות ירושלים, מה עוד ? * חשוב מאוד שמבקרים ישמרו על ניקיון המעיין וסביבתו !

3. איך מגיעים? לבאים מעין כרם בכביש 386 עד צומת נס הרים, בצומת פונים ימינה וכעבור כ – 600 מטרים מצד שמאל ישנה פניה עם סימון שביל אדום,פונים שמאלה נוסעים לאורך גדר בית העלמין של מושב בר גיורא ופונים ימינה, ממשיכים בנסיעה עד השער שנמצא מצד שמאל ומחנים את הרכב, הליכה ברגל כ-1 ק"מ עד למעיין. לרכבי 4*4 – בכניסה למושב נס הרים פונים מיד שמאלה, נוסעים צמוד לגדר כ-1.5 – 2 ק"מ ועל פי השילוט מגיעים למעיין

4. על עין חוד  עין חוד הוא מעיין שכבה הנמצא למרגלות הגבעה עליה שכן הכפר בית עיטאב והיה מקור המים העיקרי לתושביו, היום המקום ידוע כחורבת בית עיטאב, שביל עפר מחבר בין המעיין לחורבה שנמצאת בראש הגבעה, בעבר היה זה מבצר צלבני וניתן לראות שרידי חומות ומגדלים, קמרונים וקשתות, המעיין המלא מים רוב ימות השנה, זורם אל מבנה אבן קטן – מעיין פנימי – שמימיו צלולים מאוד ומגיעים לגובה של כ- 40 ס"מ, מבריכה זו זורמים המים לבריכה חיצונית בעומק של מטר אחד לערך, המים רדודים צלולים קרים ומרעננים, והטבילה בהם מהנה מאוד, מחוץ למבנה ישנה שוקת שמתמלאת בימים גשומים, ומשמשת את רועי הצאן להשקיית העדרים. עין חוד – גן לאומי , רט"ג הכשירו את המקום למבקרים ויש אפשרות לערוך פיקניק בצל עצי התאנים הצומחים מסביב למעיין.

5. אוכל חוולה מטבח איטלקי כפרי חלבי צור הדסה 050-4020066 בר בהר קפה מסעדה, צומת נס הרים 02-5333889 בית התה של מרחב נשימה מושב מבוא ביתר ימים ראשון-שישי 02-5334544 בחצר של עופר מושב מטע נתחי בשר משובחים מעושנים 054-791-0480

6. יקבים ומבשלות יקב סוסון ים מושב בר גיורא 02-5709834 יקב נבו מושב מטע,כשר 052-6071780 יקב קטלב נס הרים,כשר 02-5703575 מבשלת מנו מושב מטע מבשלת בירה 054-4725026

7. אמני האזור  זאב פרימור פסל צור הדסה 02-5345951 נחמה אדלשטיין ציירת ומפסלת מבוא בית"ר 054-4643175 זוהרית רובין אמנית יוצרת מנדלות צור הדסה 052-5208836 אילנה וידר קרמיקאית צור הדסה 052-3477235 02-5330489

8. צור קשר מוקד 8108 רחל הראל מחלקת תיירות " הלב הירוק " מטה יהודה נייד 052-7250655