1 / 31

MMT

MMT. RECAP. N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele waslijst aan digitale advertising middelen (van webvertising tot social media tot e-mailmarketing tot affiliate tot zoekmachine, etc).

heller
Télécharger la présentation

MMT

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript


  1. MMT

  2. RECAP • N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over • ONLINE VERDIENMODELLEN • ONLINE ADVERTISING • Ofwel : De hele waslijst aan digitale advertising middelen (van webvertising tot social media tot e-mailmarketing tot affiliate tot zoekmachine, etc). • -          Afrekenmodellen online advertising (cpm, cpc, cpl, etc)

  3. PAK IK DAT EVEN OP. JULLIE WILLEN NATUURLIJK GEWOON GELD VERDIENEN? DISPLAY NON DISPLAY …..?

  4. OMZET? • De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van het eerste halfjaar in 2011. Dit blijkt uit de Online Ad Spend studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. • De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22% groei). De omzet uit display advertising groeide met 7Uit het onderzoek blijkt onder meer dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. “Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. aldus Joris van Heukelom, voorzitter van IAB.

  5. OMZET? • http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mwXIc0L4DS0#!

  6. ROLLEN ZIJN BEKEND?

  7. ROLLEN? • MEDIABUREAU? • RECLAMEBUREAU? • PUBLISHER?ADVERTEEERDER? • PROVIDER?CUSTOMER ? • EXPLOITANT ?

  8. DISPLAY

  9. DISPLAY • Display Advertising is één van de oudste online marketingvormen en is weer helemaal terug van weggeweest. Display Advertising middels banners en andere ‘rich media’ uitingen wordt over het algemeen succesvol ingezet voor branding. Minder bekend is dat het ook heel goed kan worden ingezet om relevante bezoekers én conversies te genereren.

  10. ADVERTISING : DISPLAY • Bannering • Standaard • Rich media NON-DISPLAY • Advertorials • Nieuwsbrief • Textbox / link

  11. WEBVERTISING VOORBEELDEN Rectangle Sponsored links Advertorial

  12. RECTANGLE

  13. PIXELS • AFMETINGEN VAN BANNERS WORDT GEMETEN AAN PIXELS • PIXEL = een beeldschermpunt • PIXEL kan maar een kleur hebben • 468 x 60 pixels • 243 x 60 pixels

  14. AUTOMATED TRADING • Sinds de intreding van automated trading kunnen adverteerders middels Display Advertising adverteren op basis van een veilingmodel, zoals dat gebeurt bij bijvoorbeeld: Google AdWords. • Selectie van relevante netwerken en websites; • Uitsluiten van irrelevante websites; • Instellen van maximale biedingen; • Afrekenen op basis van CPM, CPC en zelfs CPA.

  15. AFREKENEN? • CPM, CPC en zelfs CPA….!??!?! • CPM = COST PER MILLE • CPC = COST PER CLICKCPA = COST PER Acquistion

  16. REKENVOORBEELD • BANNER kost EUR 15,- voor de 468 *60. • Er zijn 500 000 impressies geboekt • = 500 * 15 = EUR 7500,- • Doorklikratio van 2% betekent dat 10 000 bezoekers • Kosten per bezoeker : 7500/10000 = EUR 0,75 • PER LEAD: • 1000 = 25 leads • (conversie ratio = 2,5%) • 250 leads bij 10000 dus 250 * 30 euro per lead = 7500 Euro

  17. AFFILIATE • Display Advertising wordt ook gekoppeld aan de marketingvorm Affiliate Marketing. Website-eigenaren kunnen advertenties van adverteerders op de website plaatsen om zo relevant verkeer naar de website van de adverteerder te brengen. • Bekende afrekenmodellen binnen affiliate marketing zijn op basis van gegenereerde conversies en/of bezoekers. De meest gebruikte advertentie-uiting die wordt ingezet is de display banner.

  18. DISPLAY • http://www.webads.nl/adverteren/advertentievormen/display/ • http://www.iab.nl/onze-kennis/standaarden-en-richtlijnen/formaten/ • NON DISPLAY • http://www.webads.nl/adverteren/advertentievormen/non_display/

  19. INTERSTITIAL /SUPERSTITIAL

  20. WEBVERTISING – HOME PAGE TAKE OVER (HPTO)

  21. DISPLAY

  22. NON-DISPLAY

  23. E-MAILMARKETING • STRAKS WOUTER : • Vorm van direct marketing • Directe conversie & omzetverhoging • Meetbaar, hoog bereik, lage kosten

  24. WEBSITES • www.stir.nl • www.iab.nl • www.webwereld.nl • www.emerce.nl • www. Marketingtribune.nl

  25. AS REQUEST • Integreren social media in marcomstrategie •           ROI analysemet name voor social media • Mobile marketing! • VOLGENDE WEEK + OPDRACHT UITWERKEN

More Related