Stažuotė Norvegijoje

ES Leonardo da Vinci mobilumo projektas Nr. LLP-LdV-IVT-2008-LT-0154 Europos virtuvė 2. Stažuotė Norvegijoje. Parengė: Sigita Raudytė, Ieva Vaitkutė, Laima Kubaitytė 61 gr. Stažuotė vyko Melbu profesinėje mokykloje (Hadsel VIDEREGÅENDE SKOLE)

lavi

Stažuotė Norvegijoje

1. ES Leonardo da Vinci mobilumo projektas Nr. LLP-LdV-IVT-2008-LT-0154Europos virtuvė 2 Stažuotė Norvegijoje Parengė: Sigita Raudytė, Ieva Vaitkutė, Laima Kubaitytė 61 gr.

2. Stažuotė vyko Melbu profesinėje mokykloje (Hadsel VIDEREGÅENDE SKOLE) • Melbu (~ 2500 gyv.) yra Hadsel saloje, Vesteralen salyne, šiaurės Norvegijoje, 400 km už šiaurės poliarinio rato, 1400 km virš Oslo • Gamta – snieguoti kalnai, Atlanto vandenynas, fiordai

3. Vykome 4 merginos. Atskridus pasitiko sniegas

4. Prieš atvykstant į Melbu miestelį, užsukome į pakelės kavinę, kur ragavome tradicinių norvegiškų vaflinių blynų su saldžiu norvegišku sūriu ir uogienėmis..

5. Mokinė Selia aprodė mums Melbu.

6. Valgėme elnieną kavinėje, kurios savininkas yra juodaodis.

7. Pirmoji diena mokykloje: • Vos tik atėjus į mokyklą mus suskirstė į grupeles po vieną, su norvegų mokiniais. • Mes juos mokėme lietuviškai tarti žodžius, o jie mus norvegiškai. • Po pietų ėjome į mokomąją virtuvę. Ten dirbome grupelėmis, gaminome tai, ką liepė mokytojas.

8. Gaminome patiekalus: • Žuvies pyragaičius. • Žuvies kamuoliukus. • Marinavome džiovintą menkę. • Gaminome mišraines. • Gaminome lašišos vyniotinį. • Ruošėme jautienos kamuoliukus.

9. Supakuoti žuvies pyragaičiai, lašišos vyniotinis, jautienos ir žuvies kamuoliukai

10. Susipažinome su naujais įrengimais: • Bulvių malimo mašina. 

11. Žuvies malimo mašina.Didžiulės keptuvės.

12. Mokyklos mokomojoje virtuvė kartu su norvegų moksleiviais gaminome lietuviškus patiekalus: • bulvių plokštainį su vištienos gabaliukais. • raugintų agurkų sriubą. • Keptą juodą duoną su česnakais ir tarkuotu sūriu.

13. Padavėjavome. • Keltu vykome į kitą salą, aptarnauti pietų metu didelės konferencijos dalyvius, atvykusius iš įvairių pasaulio šalių. • Pietūs vyko 10 aukštų viešbutyje. • Pirmąją darbo dieną aptarnavome 750 žmonių, antrąją darbo dieną 500 žmonių. • Dirbome kartu su norvegų moksleiviais. • Nebuvo taip sunku, kaip tikėjomės.

14. Mūsų laisvalaikis • Vykome į didžiausią Vesteralen salyno miestą Sortlandą (~ 9 500 gyv.). Ten žaidėme boulingą, vaikščiojom po parduotuves

15. Važiavome į Hadsel salos centrą Stokmarknesą. Ėjome į muziejų, kuris buvo įrengtas laive.

16. Muziejuje

17. Paskutinės dienos įspūdžiai: • Paskutinė diena buvo labai linksma ir pilna įspūdžių. • Pirmiausia buvome fabrike Nordlaks, kuriame augina lašišas ir paruošia pardavimui: valo, pjausto file, pakuoja.

18. Buvome Bo saloje. • Užsukome papietauti į kavinę, kurioje gamina pačias skaniausias picas.

19. Važiavome, tol kol baigėsi kelias ir kelio pabaigoje išvydome Atlanto vandenyną.

20. Išvados: Stažuotė buvo labai naudinga: - profesine prasme, nes išmokome gaminti norvegiškus patiekalus; - nes lavinome savo anglų kalbą; - nes pamatėme labai gražią gamtą, - pažinome norvegišką gyvenimo būdą; - susipažinome su draugiškais norvegais.