ZIELONA LIGA

ZIELONA LIGA. ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ W Zembrzycach. CZYLI WYPRAWA PATROLU ZIELONEJ LIGI Z KL.V. Na zajęcia terenowe połączone z akcją ekologiczną przeprowadzoną w lasach porastających południowe stoki góry Starowidz.

callum

ZIELONA LIGA

1. ZIELONALIGA ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ W Zembrzycach

2. CZYLI WYPRAWA PATROLU ZIELONEJ LIGI Z KL.V Na zajęcia terenowe połączone z akcją ekologiczną przeprowadzoną w lasach porastających południowe stoki góry Starowidz.

3. W piękny jesienny dzień z naszym leśniczym Gądkiem spotkaliśmy się na prawym brzegu Paleczki. Dzień rozpoczął się przymrozkiem – 2*C ! Ale o godz. 10.30 było już 10*C . Ubrani ciepło, niezrażeni zimnem z chęcią zakładaliśmy rękawiczki , które rozdał nam leśniczy.

4. Rękawiczki założone – Ale jeszcze worki !

5. ODKRYWANIE POLSKI - to chyba właściwe hasło! - bo jest ona , przynajmniej u nas , jak widzicie przysypana śmieciami !!. Trochę gimnastyki i już jest odkryta!

6. Potem gimnastyka zamieniła się w akrobatykę a dokładnie w wspinaczkę- ważne że i tu zostawiliśmy czystą ściółkę

7. Po chwili już mieliśmy pełny pierwszy worek!

8. Proszę kolejne znalezisko! - a dopiero 300 m trasy za nami. I tu wysprzątaliśmy wszystko!

9. Czego to nie było w lesie !? Kolega znalazł pistolet a koleżanka dezodorant!

10. To już nasz trzeci worek! Cały czas poruszamy się wzdłuż czerwonego szlaku turystycznego i cieszymy się , że dzięki nam turystów już nie odstraszą śmieci w lesie.

11. To miejsce wymagało pracy całej klasy było tyle śmieci, że musieliśmy niektóre wyciągać ze ściółki

12. Z tego miejsca, aż dwa worki „wylądowały” pod kolejnym drzewem na trasie szlaku – cała klasa zadowolona z wyniku pracy z uśmiechem pozowała do zdjęcia.

13. Co wytrwali zbieracze znaleźli to co powinno się tu odkryć czyli grzyby! Nawet takie mini okazy jak u koleżanki!

14. Za nami I etap akcji! Wyszliśmy ponad granice lasu by obejrzeć panoramę gór.

15. Prawdziwi odkrywcy przyrody Polski w Zembrzycach ze z dziwieniem, mimo licznych przymrozków, natrafili jednak na: Pasikonika i maleńkie jaszczurki.

16. Bardzo się martwimy czy te gadzie maleństwa przetrwają zimę – zdjęliśmy je z drogi i położyli na ściółce – może się schowają w dogodnym miejscu.

17. Potem nasza Pani przeprowadziła warsztaty terenowe - czyli wyznaczanie kierunków świata za pomocą kompasu. Nasze koleżanki jak widzicie mają zgodne kierunki ;o) Ale w rzeczywistości, każda wymawia inny.

18. Następnie należało zorientować mapę i nazwać otaczające nas góry – pracowaliśmy w czterech grupach. Później każda prezentowała to co odczytała z mapy .

19. Po takim przerywniku wróciliśmy do sprzątania - ale został nam już ostatni siódmy worek!

20. Po drodze napotkaliśmy okazały Dąb – pomnik przyrody i oczywiście nie bylibyśmy badaczami gdybyśmy nie oszacowali jego grubości . Postanowiliśmy na razie sprawdzić ilu nas go obejmie. Jak widzicie aż 4 uczniów z trudem objęło dęba – w szkole zmierzymy jaki rozstaw mają nasze ręce ;o).

21. Na zakończenia akcji czekała na nas miła niespodzianka przygotowana przez pracowników nadleśnictwa – OGNISKO!

22. Zmęczeni ,głodni z przyjemnością napełniliśmy nasze żołądki- gorącą, aromatyczną kiełbasą z ogniska . Pomagając sobie nawzajem i opowiadając leśniczemu o przygodach pracowitego dnia –zakończyliśmy naszą Akcję Zielonej Ligi.

23. Sprawozdanie wykonali uczniowie kl.5z Zespołu Szkół w Zembrzycach - Patrol Zielonej Ligi 2013r.Pod opieką mgr K. Targosz Cała klasa , która brała udział w akcji pod pomnikiem przyrody

24. Dziękujemy za uwagę!!! Zembrzyce wkoło są otoczone lasami zadbamy o to by nie były kolejnym wysypiskiem na mapie Polski! Widok na Zembrzyce leżące w dolinie Skawy „osaczone” zielenią lasów