COMENIUS

COMENIUS. ANGLIA ENGLAND FRANCJA FRANCE. Dzień pierwszy – First day.

marilu

COMENIUS

1. COMENIUS ANGLIA ENGLAND FRANCJA FRANCE

2. Dzień pierwszy – First day Po 24 godzinach jazdy dotarliśmy do Eurotunelu, którym przejechaliśmy do Anglii. Po dotarciu do Canterbury od razu zaczęliśmy zwiedzać to malownicze miasteczko. Po obiedzie wyruszyliśmy tam jeszcze raz, by zwiedzić je nocą. After 24 hours of trip we got to Eurotunnel. Afterreaching Canterbury atonce we startedsightseeingthatbeautiful country. Next we ate dinner and went thereagain to seethatcity by night!

3. Dzień drugi – Second day Wyruszyliśmy do Londynu, a po drodze zjedliśmy śniadanie. Następnie zwiedzaliśmy stolicę Anglii, zaczęliśmy od Buckingham Palace, potem przeszliśmy parkiem St. Jacka pod Big Ben i byliśmy na London Eye. Pod koniec dnia byliśmy w Natural HistoryMuseum oraz w Muzeum Madame Tussauds. Dzień był męczący, ale było warto! On the way to London we atebreakfast, when we got to the London we startedourtrip by visiting Buckingham Palace. Next we went through St. Jack Park to Big Ben and we wereat London Eyetoo. In the eveningwe were in the Natural HistoryMuseum and Madame TussaudsMuseum. Thatday was veryexhausting but it was worthit!

4. Dzień Trzeci – Third day To był mega męczący dzień, zaczęliśmy od Westminster Abbey, gdzie spoczywa Shakespear. Zwiedzaliśmy także The Tower, Katedrę Świętego Pawła, National Gallery oraz Piccadilly Circus. That was veryexhaustingday, we started from Westminster Abbeywhere the Shakespearrests. We hadalsosaw The Tower, St. Paul’sCathedral, National Gallery and Piccadilly Circus.

5. Dzień Czwarty – Fourthday Ten dzień spędziliśmy w miejscowości Bath. Byliśmy w łaźniach budowanych przez Rzymian. Potem udaliśmy się do Preston gdzie przywitali nas Anglicy! Razem z nimi pojechaliśmy do Blackpool, gdzie mieliśmy trochę czasu wolnego. Thatday we spent in the citycalled Bath. We were in Roman baths, then we went to Preston whereourfriendswelcomedus! We went alltogether to Blackpool where we hadsomefreetime.

6. Dzień Piąty – Fifthday Tego dnia zwiedzaliśmy Liverpool – miasto z którego wywodzą się Beatlesi. Zwiedziliśmy wiele interesujących miejsc takich jak club gdzie pierwszy raz zagrali Beatlesi czy stadion FC Liverpool’u. Po powrocie do hotelu w Preston mieliśmy czas wolny. Thatday we visited Liverpool – city wherethe Beatles comefrom. We exploredmany intrestingplacesliketheCavernclubwhere the Beatles played first orstadion of FC Liverpool. Afterthat we came backto Preston and we had time off.

7. Dzień szósty – Sixthday Dzisiaj pojechaliśmy do Lake District, gdzie mieliśmy czas wolny. Po rejsie statkiem po jednym z jezior mieliśmy okazję kupić sobie pamiątki oraz próbować najlepszych lodów w Anglii, jak twierdziły rodziny goszczące. Today we went to Lake Districtwhere we hadkind of leasuretime. Aftercruise on ferry we hadanoccasion to buysomesouvenirs and try the bestice-creams in England according to host families.

8. Dzień siódmy – seventhday Dzień siódmy rozpoczęliśmy wycieczką do Oxfordu, gdzie zwiedzaliśmy Kościół Katolicki, New Collage oraz Madline Collage. Po obiedzie mieliśmy czas by spędzić czas w swoim gronie i porozmawiać o naszych wrażeniach z wyjazdu. Ourday we started from trip to Oxford, we visitedthere Christian Church, New College and MadlineCollege. After dinner we hadsomefreetimeso we met alltogether to talk aboutourimpressions.

9. Dzień ósmy i dziewiąty – eighth and ninthday To był dzień podróży do Paryża. Kiedy dotarliśmy na miejsce, zaczęliśmy od zwiedzania Katedry Notre-Dame. Następnie widzieliśmy z zewnątrz Luwr i mieliśmy okazję wejść do muzeum d’Orsay. Idąc w stronewiezy Eiffla, machał nam nowy prezydent Francji. Wieczorem widzieliśmy Moulin Rouge. That was day of trip to Paris. When we got to thatbeautifulcity, we started from Notre-Dame Cathedral. Next we saw Luwr and we hadopportunity to getintod’Orsaymuseum. When we weregoing to Eiffel Tower, newpresident of France wavedus. At night we sawMoulin Rouge.

10. Dzień dziesiąty – tenthday Ten dzień przyniósł nam wiele adrenaliny ponieważ spędziliśmy 10 godzin w Disneylandzie, pełnym niesamowitych atrakcji. Było tam pełno kolejek i wiele miejsc przeznaczonym bajkom. Po męczym dniu wyruszyliśmy do Polski. Thatdaygaveuslots of adrenalinebecause we spent 10 hoursin Disneyland whichisfull of manyattractions and rollercoasters. Thereweremanyplacesdedicated to diares. Afterexhaustedday we went to Poland.