1 / 18

60 שנות מדינה

60 שנות מדינה. מסע מרתק סביב ישראל. ברוכים הבאים לארצנו היפה תלחצו על המקום בו אתם רוצים לטייל. חזרה למפה. החרמון. פארק ירקון. הביתה. אגמון החולה. ירושלים. מכתש רמון. החרמון. הר חרמון הוא ההר הגבוה ביותר בישראל פסגתו מגיעה ל2,236 מטרים מעל פני הים.

morse
Télécharger la présentation

60 שנות מדינה

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript

1. 60 שנות מדינה מסע מרתק סביב ישראל

2. ברוכים הבאים לארצנו היפה תלחצו על המקום בו אתם רוצים לטייל חזרה למפה החרמון פארק ירקון הביתה אגמון החולה ירושלים מכתש רמון

3. החרמון הר חרמון הוא ההר הגבוה ביותר בישראל פסגתו מגיעה ל2,236 מטרים מעל פני הים. החרמון נמצא בגבול בין לבנון לישראל. החרמון הוא גם אתר סקי פופולארי מאוד בארץ. הוא בעל 14 מסלוליי גלישה, אורך המסלול הארוך ביותר 45 ק"מ. מידע למטייל כיצד להגיע

4. כיצד להגיע עולים על כביש החוף מס' 2 פונים במחלף זיכרון יעקב כביש מס' 70 עד יקנעם. ביציאה של יקנעם פונים ימינה לצומת אלונים בצומת פונים ימינה לכביש מס' 75 .ברמזור השני פונים שמאלה לכיוון צומת הסוללים כביש מס' 77.בצומת פונים שמאלה ומיד ימינה בכביש מס' 77 עד צומת גולני.בצומת פונים שמאלה לכביש מס' 65 עד צומת נחל עמוד בצומת פונים ימינה לכיוון קריית שמונה כביש מס' 85 קריית שמונה עד צומת עמיעד .בצומת פונים שמאלה לכיוון בכביש מס' 90 עד היציאה של קריית שמונה ומשם פונים ימינה לכיוון קיבוץ הגושרים, בניאס.בכביש מס' 99 עוברים את הבניאס לאחר מכן פונים שמאלה בגשר לכיוון נווה אטיב בכביש מס' 988 עד הכניסה של מגדל שמס ושם פונים שמאלה לחרמון בכביש מס' 98.

5. על האתר אתר החרמון פועל כל השנה. הוא לוקח שטח של כ-5,000 דונם, בגובה 1,600 - 2,040 מטר מעל פני הים. במשך החורף משמשים מורדות ההרים המושלגים לגלישה בסקי ובסנובורד. אנשים רבים מגיעים לצפות, ולשחק בשלג, לעלות ברכבל ולבלות במתקני הספורט השונים באתר: מזחלות שלג ומגלשות הרים.

6. אגמון החולה אגמון החולה נמצא בין רמת הגולן, הרי נפתלי ובקעת הלבנון. באביב ובסתיו האתר הוא אזור מנוחה לציפורים נודדות. אורך מסלול ההליכה 9 ק"מ. באגמון החולה יש מגוון חיות נדירות כגון: שקנאים, עגורים ענוגי צוואר והאנפה הסוליסטית. מידע למטייל כיצד להגיע

7. כיצד להגיע לאגמון החולה הדרך המומלצת להגיע לאגמון החולה הוא לנסוע על כביש 90 חמישה קילומטר מצפון ליסוד המעלה

8. אל האתר אגמון החולה הוא אתר שמתאים לכל המשפחה ומומלץ להגיע אליו בכל עונה. האתר פתוח מ-9 בבוקר ועד רדת החשיכה ובסופי שבוע מ-6:30 אורך המסלול 9 קילומטר.

9. פארק ירקון פארק הירקון הוא אתר תיירות של גני יהושע הגנים הנטועים לאורך הירקון מציעים שפע של בילויים לכל המשפחה. כאן מצויים מדשאות ענק, אגם מלאכותי, רכבת שעשועים, מתקני משחקים, מסלול אופניים, קונכייה אקוסטית ואמפיתיאטרון למופעים. בשטח הפארק פותחו גנים נושאיים - גן טרופי, גן ציפורים אקזוטיות, גן הקקטוסים וגן הסלעים. מידע למטייל כיצד להגיע

10. כיצד להגיע מוקד מקורות הירקון נמצא על כביש הוד השרון - פתח תקווה בין צומת ירקון לצומת סגולה. מצד מזרח ישנה כניסה לכפר הבפטיסטים ולגן הלאומי.מוקד פארק אפק נמצא בין צומת גנים שבפתח תקווה (כביש פתח תקווה - לוד) לראש העין, כביש מספר 483 בין הקיבוצים גבעת השלושה ועינת מצד צפון.ניתן להגיע באמצעות רכבת ישראל מתחנות ת"א ועד לתחנת ראש העין הסמוכה לפארק אפק.למקורות הירקון - קו אגד 561 מת"א (לצומת כפר הבפטיסטים בלבד). לאפק מגיעים קווי דן 27,7,17,93

11. על האתר פארק הירקון מתפרש על שטח של 13,000 דונם המוקדים המעניינים באתר הם המבצר העות'מאני וכמובן נחל ירקון. על המבצר: המבצר נבנה בשנת 1571 בראש תל אפק הקדום מהמבצר נראים היטב מעיינות ראש העין (מעיינות הירקון), הנובעים למרגלות תל אפק. במדרון המזרחי של התל נמצאים מתקני שאיבה נטושים מתקופתהמנדט הבריטי, שבעת ההיא הוליכו מכאן את המים לירושלים. על הנחל: בקטע העילי של נחל הירקון זורמים מים צלולים. מי המעיינות אמנם נשאבים ברובם ונמהלים עם מי המוביל הארצי, אך כמות נאה של מים תמיד זורמת בנחל ומאפשרת את קיומם של צמחים ובעלי חיים. בעיקולי הנהר, שם זרימת המים חלשה יחסית, צומחים ריכוזים גדולים של נופר צהוב, צמח מים המצמיח בקיץ פרחים צהובים, גדולים ומרשימים.

12. ירושלים ירושלים היא העיר הקדושה של שלושת הדתות המרכזיות בעולם (הנצרות האיסלם והיהדות). העיר הייתה מוקד מלחמות מרכזי במהלך ההיסטוריה עקב מיקומה האסטרטגי (בין שלושת היבשות המרכזיות). בירושלים יש הרבה מקומות קדושים לכל הדתות כגון: הכותל,הר הבית וכיפת הסלע. מידע למטייל

13. על ירושלים ירושלים, בירת ישראל, היא עיר הקדושה לשלושת הדתות המונותאיסטיות, או במילים אחרות, היא קדושה לשליש מאוכלוסיית העולם. ניתן למצוא בירושלים את הכותל המערבי הקדוש ליהודים מאז ימי בית המקדש, אליו מפנה כל יהודי את תפילותיו. מצד שני ניתן למצוא את הר הבית ומסגד אל-אקצה, ממנו עלה הנביא מוחמד אל השמים בכדי להיפגש עם הנביאים שקדמו לו ועם אלוהים, ההופכים את ירושלים למקום השלישי בקדושתו אחרי מכה ומדינה עבור המוסלמים. במורד הרחוב, במרחק הליכה, ניתן למצוא את כנסיית הקבר , אחד המקומות הקדושים ביותר עבור הנוצרים, המגיעים לכאן כבר 2,000 שנה בכדי לבקר במקום בו מת, נקבר וקם לתחייה ישו מנצרת. מפה מפורסמת מתקופת הרנסנס מראה את אירופה, אסיה ואפריקה כעלי כותרת בפרח, שמרכזו הוא ירושלים.

14. מכתש רמון מכתש רמון נמצא במרכז הנגב ומומלץ לטייל בו במיוחד בעונת הסתיו והאביב מתי שמזג האוויר נוח במיוחד במכתש ישנם הרבה מסלולים באורכים שונים כולם מעגליים ומתאימים לכל המשפחה. המזג אוויר יכול להיות חם ולכן מומלץ לקחת כיסוי ראש ומים. במכתש רמון ישנם גם מגוון חיות כגון:פראים, סנאים ועוד. מידע למטייל כיצד להגיע

15. כיצד להגיע למכתש רמון הדרך המומלצת להגיע היא: לנסוע עד באר שבע ומשם להמשיך על כביש 40 ולהמשיך לפי השילוט המוצב לאורך הדרך. האתר נמצא בערך בין באר שבע ואילת.

16. על האתר מכתש רמון הוא אחד מהמקומות המעניינים ביותר בארץ וניתן למצוא בו מגוון רב של דברים את הדברים המעניינים ביותר לדעתנו ציינו כאן. אתרים גיאולוגיים מרתקים במכתש רמון הם "המנסרה" - גבעה שבה התגבשו אבני חול בצורת מנסרות, הדייקים בנחל ארדון ו"קיר האמוניטים" - קיר סלע גדול המהווה חלק מהדופן הדרומית של המכתש ובנוי ממאובנים של חלזונות ימיים גדולים.אזור הרמון הוא העשיר והמגוון ביותר בחברות צומח מבין כל האזורים המדבריים בישראל. הסיבה לכך נעוצה במגוון בתי גידול הקיים בשטח, ובהבדל שבין תנאי האקלים השוררים בראש רכס רמון, לעומת אלה הקיימים בקרקעית המכתש. בחלק מהתקופות הפרהיסטוריות שרר בהר הנגב אקלים גשום יותר מזה הקיים בימינו. תנאים אלה משכו ציידים קדמונים. בהר הנגב, ליד שדה בוקר, התגלו שרידי מחנות ציידים מלפני 50 אלף שנה. בהר חריף, בהר חורשה ובקרבת פארק רמון, התגלו שרידי התיישבותאנושית מלפני 10 אלפים שנה.

17. לסיכום אנו מקווים שנהניתם לטייל בארצנו המדהימה ולמדתם הרבה במהלך הטיול על המקומות היפים והייחודיים בארצנו.

18. וובליוגרפיה • Syt פורטל טיולים • אתר החרמון הרשמי • ויקיפדיה • אתר קק"ל • אתר עיריית תל אביב • אתר טיולי • אתר טרקר