Dani Ernő, az Egyesület elnöke

AZ ÖKO-RURÁLIS VENDÉGFOGADÓ HÁZIGAZDÁK EGYESÜLETE/SZÉKELYKEVE BEMUTATKOZÁSA –2014.03.20-21. FATOSZ. Dani Ernő, az Egyesület elnöke.

sulwyn

Dani Ernő, az Egyesület elnöke

1. AZ ÖKO-RURÁLIS VENDÉGFOGADÓ HÁZIGAZDÁK EGYESÜLETE/SZÉKELYKEVE BEMUTATKOZÁSA –2014.03.20-21. FATOSZ Dani Ernő, az Egyesület elnöke

2. Dédapáink, a Bukovinai székelyek 1883-ba települtek le ide az Al-Dunára. Annak ellenére, hogy a 70-es években közel 5 000 lakóssal volt mára alig haladja meg a 2 000 lélekszámot, de az etnikai arány megmaradott. Vagy is 95%-ban Magyar ajkú a lakosság. Szín tiszta magyar óvoda, elemi iskola és több kultúrkör, hagyományörző egyesület, sport egyesület és más civil szervezet működik.

3. Kétezer kettőben itten kezdtünk el falutúrizmussal foglalkozni, majd 2006-ban szükségét láttuk és meg alapítottuk az AZ ÖKO-RURÁLIS VENDÉGFOGADÓ HÁZIGAZDÁK EGYESÜLETE-t. (ÖRVHE). Mára egyesületünknek 16 vendégfogadó tagja van ahol 52 szobában 120 ággyal rendelkezünk. Mivel zömében csoportokat fogadunk, törekedtünk, hogy szolgáltatásaink egy színvonalúak legyenek, így az összes vendégfogadó ház *** csillagos kategorizációt kapott.

4. vendégváró helyünk a DANI étterem ahol 140 főt tudunk egyidejűleg fogadni étkeztetésre + 40 fh kerthelyiség.

5. A határtalanul diákprogram igényei miatt, kialakítottunk még egy diákszállót, ahol 28 főt tudunk 2-8 ágyas szobákban elhelyezni. Itten minden szobának saját fürdőszobája van.

6. Amint említettem, vendégeink nagy része szervezett csoport látogatásra érkezik és ennek is nagy része Magyarországról (70%), azután Románia, Szlovákia, Ausztria, de volt már Japánból érkező csoportunk.

7. Másik célcsoportunk a családos és baráti társaságok. Ezek mind 2-3 napos szállást, illetve félpanziót igényelnek és Székelykevéről indulva csillagtúra szerűen bejárják Vajdaság és az Al-*Duna magyar jellegzetességü történelmi és kulturális desztinációit.

8. Még egy jelentős célcsoportunk van az a Svarcvald-Feketetenger DONAU-RADWEG kerékpár ótvonal bringásai, hiszen e útvonal áthalad Székelykevén. Végül pedig, de nem jelentéktelenebb célcsoportunk a már említett Magyarországi diákcsoportok.

9. Vendégeinket, a DANI étterembe érkezve egy, Isten hozta kedves vendég, pohárka pálinkára invitáljuk és Székelykeve rövid bemutatása után, a tájra jellemző ízekkel vacsorához hívjuk.

10. Ezek után szállásfoglalás a családoknál, ahól a reggelit is elfogyasszák. Majdutána a kitűzött egésznapos kirándulásra mennek ( Belgrád, Hunyadi torony, hajókirándulás, városnézés, Szendrő, Galambóc, Kis és Nagy-Kazánszoros, Vaskapu, erőmű, Delibláti homokhát, Versec, őrtorony, stb).

11. Vendéglátásunk során, törekszünk a közvetlen kapcsolat kiépítésére, így a baráti beszélgetések nemritkán a késő esti órákban nótázásra váltanak. Mint a DANI étteremben, úgy a házigazdák asztalán is zömével házi különlegességek, termékek kerülnek. Itten gondolok mint az ételre, úgy az italra és süteményekre.

12. Vendégeink nem hagyják ki a lehetőséget, hogy meglátogassák a szt. István templomunkat, ahol a plébános tart ismertetőt, a székelykaput és tájházat, ahol a gondnok mutatja be gazdag gyűjteményünket nagyapáink örökségéből.

13. Igény szerint, táncházat, népviselet bemutatást, zenés bucsúesteket rendezünk. Örökségünk elmaradhatatlan része a kézművesség, székelyvarottas használati tárgyak, házi borok, pálinkák, nagyanyáink receptje alapján készített befőttesek, melyeket szuvenírként emlékül vihet a kedves vendég.

14. Az elmúlt 3-4 évben állandósult vendég éjszakáink száma, így a tavalyihoz hasonlóan, ( olyan 6 000 V.É.) az idén is már előjegyeztetve van közel 3 000.

15. Egyesületünk tagja a:- Szerbiai Ipari Kamara keretén belül működő falutúrizmusi egyesületnek,- Szerbiai Ipari Kamara állttal alapított Rendezvényszervezők egyesületének.- A Duna Gyöngysora, nemzetközi szervezetnek,- A másság szépsége (sz.f.) „BOGATSTVO RAZLIČITOSTI”- Ezen kívül számos egyesületekkel és civil szervezetekkel tart fenn partneri kapcsolatot. Mint az egyesület elnöke tagja vagyok a vajdasági turizmus fejlesztési bízotságának.

16. Mivel Szerbiában, az állam részéről, nemrég tudatosult a falutúrizmus fogalma, fontossága és annak törvényi szabályzatokba iktatása, a székelykevei sikeres példa vonzerőként hat hasonló szervezetekre. Így évente több csoport is érkezik az egész Szerbia területéről, egésznapos tanulmányútra, ahol a belső szervezetségről, törvényi előírásokról és hasonlókról tartunk előadásokat.

17. Rendszeresen részt veszünk a budapesti utazás expón, valamint a szerbiai túrizmusi kiállitásokon (habár ez utóbbi nem célcsoportunk

18. Elérhetőségeink: • ÖKO-RURÁLIS VENDÉG FOGADÓ HÁZIGAZDÁK EGYESÜLETE, • TESTVÉRISÉG EGYSÉG u. 30. • 26228 SZÉKELYKEVE • TEL/FAX: +38113764066 • MOB: +381641421069 • GPS: 44o 45’52,45”E, 20o54’15,00’’I • A DANI ÉTTEREM: • MÁJUS 1. u. sz.n. • Honlapunk: • www.szekelytur.com • E-mail: info@szekelytur.comdanierne@gmail.com KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET