* H O T E L A R S T W O * ćwiczenia terenowe 8 - 10 marca 2013

* H O T E L A R S T W O * ćwiczenia terenowe 8 - 10 marca 2013. Prezentację wykonała: Magdalena Tomczyk.

manasa

* H O T E L A R S T W O * ćwiczenia terenowe 8 - 10 marca 2013

1. *HOTELARSTWO*ćwiczeniaterenowe8-10marca2013 Prezentację wykonała: Magdalena Tomczyk

2. W dniach 8-10 marca 2013 roku wraz z grupą Hotelarstwa mieliśmy przyjemność uczestniczyć w ćwiczeniach terenowych, odbywających się w 11 krakowskich, obiektach. Naszym opiekunem była Pani doktor Izabela Kapera. Niniejsza prezentacja ma za zadanie przenieść nas w czasie do tamtych dni i odbyć jedyną w swoim rodzaju wirtualną wycieczkę po odwiedzonych już wcześniej obiektach.Wszyscy gotowi?W takim razie ruszamy! 

3. Pierwszy dzień ćwiczeńpiątek, 8.03.2013 opracowanie własne na podstawie mapy: https://maps.google.pl/

4. Dnia 8 marca 2013 roku wyruszamy na ćwiczenia terenowe. Zwiedzanie rozpoczynamy od Rubinstein Residence, który znajduje się w kamienicy na ulicy Szerokiej 12 –a więc w sercu krakowskiego Kazimierza. Po budynku oprowadza nas dyrektor obiektu.

5. Jako drugi w kolejności zwiedzimy Hotel Ester, znajdujący się tuż obok Rubinstein Residence, przy ulicy Szerokiej 20.

6. Ruszamy w podróż po przytulnych i eleganckich wnętrzach…

7. Przy wyjściu znajdują się efektowne zegary z trzech różnych stref czasowych Krakowa, Nowego Jorku i Tokio, które przypominają nam, że pora na następny hotel.

8. Kolejny hotel, który odwiedzimy to Qubus Kraków Hotel znajduje się przy ulicy Nadwiślańskiej 6.

9. Po wejściu do hotelu widok egzotycznych palm od razu pobudza naszą wyobraźnię i w ten mroźny, zimowy dzień przenosi nas na tropikalne i przede wszystkim gorące wyspy 

10. A oto i słynny basen na 7 piętrze…Jako profesjonalni fotoreporterzy musimy uważać, by nie zakłócić spokoju dwóm nieśmiałym amatorom kąpieli ;) Oprócz basenu znajduje się tutaj również odprężające jacuzzi.

11. A teraz teleportujemy się do odrobinę kosmicznego Hotelu Galaxy. Obiekt znajduje się przy ulicy Gęsiej 22 a, tuż przy Galerii Kazimierz.

12. A oto i GALAXYczna fototapeta znajdująca się na jednej ze ścian…

13. Idąc korytarzem mamy wrażenie, że znajdujemy się w centrum dowodzenia kosmicznego…Nawet zwykły odkurzacz wydaje się być przybyszem z innej planety 

14. W pokojach zastosowano dość odważne, ale i ciekawe rozwiązanie – okno z widokiem na… łazienkę. Goście, którzy cenią sobie prywatność i spokój na szczęście w każdej chwili mogą zasunąć żaluzje 

15. Wiele szczegółów zostało przemyślanych zgodnie z głównymi założeniami hotelu i idealnie wpasowuje się w jego nieco kosmiczny klimat.

16. Widok z pierwszego piętra na wbudowany w posadzkę kompas otoczony panoramą Krakowa.

17. Przed nami bardzo pokaźna kolekcja szlachetnego trunku, jakim jest wino. Niektórzy nie mogli się oprzeć temu widokowi i przystanęli tutaj na dłuuuższą chwilę ;)

18. A oto i basen…

19. W gabinecie masażu można skorzystać z szerokiej oferty zabiegów.Znajdzie się także coś dla dzieci – cieszące się dużą popularnością robienie zwierzątek z…ręczników 

20. Drugi dzień ćwiczeńsobota, 9.03.2013 opracowanie własne na podstawie mapy: https://maps.google.pl/

21. Hotel Ibis do grupy Accor. Po obiekcie jesteśmy oprowadzani przez uroczą Panią, która przyznała nam się do lekkiego zestresowania z tego powodu. Obawy były zupełnie bezpodstawne, gdyż rola przewodnika po hotelu została rewelacyjnie spełniona.

22. Tuż obok znajduje się hotel Novotel Kraków Centrum. Novotel występuje w 61 krajach.

23. W hotelu znajduje się oczywiście siłownia, a odpowiednia aranżacja i wystrój na pewno zachęca do spalania kalorii 

24. A teraz już przed nami Hotel Copernicus, który znajduje się przy ulicy Kanoniczej.

25. Bajeczne hotelowe patio

26. Posiłek można też spożyć nieco wyżej…

27. Także siłownia wygląda niezwykle stylowo…

28. A oto podziemny basen…

29. Niestety, nasza wycieczka po Hotelu Copernicus dobiega końca…Cieszymy się, że mogliśmy obejrzeć chociaż jego część. Zdajemy sobie sprawę, że wartość historyczna budynku i zachowane w nim dzieła sztuki zobowiązują do zapewnienia wyjątkowego poziomu hotelowych standardów. Copernicus wyśmienicie spełnia ideę współistnienia zabytku i luksusowego współczesnego hotelu ! Czas zakończyć drugi dzień ćwiczeń terenowych! Do zobaczenia jutro  !

30. Trzeci dzień ćwiczeńniedziela, 10.03.2013 opracowanie własne na podstawie mapy: https://maps.google.pl/

31. Kolejny dzień ćwiczeń rozpoczęłismy od hotelu Radisson Blu, z którego przeszliśmy do…

32. …hotelu Maltańskiego, który znajduje się w sąsiedztwie – przy ulicy Straszewskiego 14.

33. Wprost magiczny korytarz z niezwykle ciepłym oświetleniem… Nastrojowy kominek znajduje się zaraz przy głównym wejściu

34. Przed nami butikowy Hotel Gródek .Jego usytuowanie zapewnia komfort i spokój, ponieważ ulica Na Gródku jest jedynie kameralnym zaułkiem dojazdowym do średniowiecznego zakonu Dominikanek, ulicą mało znaną nawet wśród Krakowian.

35. Znajdujemy się teraz w salonie, łączącym w sobie funkcje baru i biblioteki.

36. To miejsce jest tak magiczne, że nie chcemy go opuszczać…

37. Z jednej bajki przechodzimy w kolejną 

38. Hotel należy do sieci Pana Jerzego Donimirskiego Widok ze schodów na naszych pięknych Hotelarzy oraz główny hol z kominkiem 

39. A oto ostatnie ujęcie i wpasowujące się w charakter Hotelu Gródek***** elegancka Klaudia i Krysia  za moment wpiszemy się do Księgi Pamiątkowej i opuścimy mury tego magicznego, stylowego obiektu. Wszyscy jesteśmy pod jego ogromnym wrażeniem – jest to miejsce eleganckie, ale i zarazem przytulne, kameralne. Czas spędzony tutaj był niemalże królewską przyjemnością! Mamy nadzieje, że dane nam będzie kiedyś tu powrócić!

40. Przed nami ostatni (niestety) hotel, który mamy przyjemność odwiedzić – Hotel Saski , znajdujący się przy ulicy Sławkowskiej 3. Zmęczenie i ogromna ilość wrażeń, którą przeżyliśmy do te pory sprawiły, że motywem przewodnim hotelu stały się…duchy i upiory, które widzieliśmy i słyszeliśmy dosłownie na każdym kroku 

41. Po hotelu oprowadza nas miły i charyzmatyczny Pan, który jest bardzo wyrozumiały wobec naszych fantazji i dzielnie odpowiada nawet na najstraszniejsze pytania

42. Hotelowe korytarze kryją w sobie wiele tajemnic… Zabytkowa winda wywarła na nas wielkie wrażenie…ale o niej usłyszymy jeszcze później…

43. Wracamy do naszej wspaniałej windy – Klaudia dostąpiła zaszczytu podróży tym cudownym wehikułem wraz z Panem, który zrobił Jej małego psikusa zatrzymując windę między piętrami– mina Klaudii była wtedy bezcenna Po wyjściu z windy rozbłysły blaski fleszy! Tym razem mina Klaudii mówi: „żałujcie, było bosko!”

44. Nasze trzydniowe ćwiczenia terenowe po krakowskich hotelach dobiegły końca… Mieliśmy przyjemność zobaczyć aż 11 obiektów, z których każdy jest jedyny w swoim rodzaju. Usłyszeliśmy mnóstwo ciekawostek, które na długo pozostaną w naszej pamięci, przyjrzeliśmy się z bliska pracy w hotelach zarówno butikowych jak i sieciowych, ujrzeliśmy wiele wspaniałych miejsc, unikatowych zabytków i nowoczesnych rozwiązań. W wielu z tych miejsc zostaliśmy także zaproszeni na praktyki lub zachęceni do rozpoczęcia kariery w hotelu. Wszystko to było dla nas świetnym doświadczeniem, które na pewno już niedługo zaowocuje w naszym życiu. Zawdzięczamy to także naszej niezastąpionej Pani Doktor Izabeli Kaperze – i kierujemy do niej WIELKIE podziękowania! 

45. IAWF! THEEND! Dziękuję za uwagę! P.S. Wszystkie wykorzystane zdjęcia zostały wykonane przeze mnie, moim własnym aparatem. Prezentację wykonała: Magdalena Tomczyk Turystyka i Rekreacja, HOT, III rok