Hasło przewodnie tegorocznego spotkania: ” Śladami natury i kultury”

Jak ten czas leci! To nie do wiary wprost, ale to już po raz 10 wyczekiwaliśmy naszych gości z Mościszek. Hasło przewodnie tegorocznego spotkania: ” Śladami natury i kultury”.

kana

Hasło przewodnie tegorocznego spotkania: ” Śladami natury i kultury”

1. Jak ten czas leci! To nie do wiary wprost, ale to już po raz 10 wyczekiwaliśmy naszych gości z Mościszek. Hasło przewodnie tegorocznego spotkania: ”Śladami natury i kultury”

2. A tak to się zaczęło! Zwykły poniedziałek 24.09.2012 r. Godzina nietypowa, bo 19.30, stołówka szkolna, pani dyrektor Helena Rajewska, pani wicedyrektor Jadwiga Kędzia, troje nauczycieli; Pani Małgorzata Kasprzyk, pani Bogumiła Szewczyk, pani Izabela Wesołowska.

3. Wszystko przebiega jak w zegarku, pani dyr. Rajewska wita rodziny goszczące dziesięcioro rodziców i dziesięcioro uczniów niecierpliwie oczekujących gości. Przebieg spotkania zsynchronizowany z przyjazdem gości, o 20.10 słychać odgłosy ;” Już są”.

4. Na dworze ciemno, w naszych sercach gorące światło, zabieramy gości do domów, które będą ich domem na tydzień.

5. „Wędrówką życie jest człowieka”. Utrudzeni podróżą trwającą 12 godzin jesteśmy wreszcie na miejscu. W domach naszych przyjaciół czekają otwarte serca.

6. Nasza podróż realna i duchowa trwa. We wtorek 25.09.2012 r. jesteśmy w Licheniu, gdzie sacrum z profanum się splatai każdego Litwinai Polaka poprzez koncert muzyczny rapu ze sobą brata.

7. Z naszą opiekunką panią Danusią Golgotę zdobywamy i z grzechów się oczyszczamy.

8. Pogoda ładna, duch się ubogaca i odradza oraz nasze zmęczone ciała dobrym posiłkiem odmładza.

9. 26.09.2012 r. w środę lekcja biblioteczna była i nas wszystkich zadziwiła. OpenHair Festiwal się odbył i nasz Sieradz rozsławił. Pani Ryl lekcje prowadziła i nam foldery oraz czasopisma użyczyła.

10. Film o Antonim Cierplikowskim obejrzeliśmy i kariery się robić nauczyliśmy. Fryzjer z Sieradza to znany mieszkaniec, który zdobył najwyższy fryzjerski szaniec.

11. Podróż kulturową po regionie sieradzkim w bibliotece szkolnej kończymy na słodko Wpisu do kroniki szkolnej dokonujemy i swój pobyt dokumentujemy

12. „Śladami naszej wizyty w Polsce” na lekcji informatyki u pani Leśkiewicz podążaliśmy i w Internecie surfowaliśmy oraz gazetkę przygotowaliśmy.

13. Zdjęcia obiektów zrobiliśmy, Licheń, Sieradz lepiej poznaliśmy. Sieradz miasto kulturą duchową się chlubi i turystów bardzo lubi. Obiad na stołówce jemy i na spacer po Sieradzu pod kierunkiem p. Kierniakiewicz –Perdek i p. Czerniawskiej oraz p. Sitarka się udajemy.

14. Nasi przewodnicy znawcami architektury Sieradza są i nam miasto przedstawiają. Ulice Gołębią, Murną, Mnisią, Błotną i Solną zwiedzamy i współczesnych nazw szukamy. Na grupy podzieleni jesteśmy do ręki mapy sieradzkiej starówki dostajemy, fajnie się bawimy i historię Sieradza średniowiecznego i współczesnego lepiej zgłębimy.

15. Wspaniałą lekcję historii dostajemy, gdy wizytę w podominikańskim zespole klasztornym składamy.

16. Zwiedzamy klasztorne krużganki, wirydarz, kościół św. Stanisława, poznajemy historię tego najcenniejszego zabytku Sieradza związanego z patronką miasta św. Urszulą Ledóchowską.

17. Nasza podróż kulturowa trwa, a miasto Toruń 27.09.2012 r. na nas czeka. Toruń –miasto Kopernika wycieczkę z Sieradza wita.

18. Brama Klasztorna, Krzywa Wieża, w której legendę nikt nie dowierza, więc sprawdzać przewodnika uczestnik wycieczki zamierza.

19. Seans w Planetarium „Makrokosmos” to był dla wszystkich dopiero kosmos.

20. Franciszkanie w Toruniu byli i Kościół Najświętszej Maryi założyli. Dwór Artusa, ratusz, dom Kopernika, który wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię, wydało go polskie plemię oraz fontanna Flisaka to dla gości z Litwy i Polski niezła draka.

21. Restauracja „Manekin” gości przyjmuje i zmęczonym wycieczkowiczom naleśniki serwuje. Czas wolny mamy i pierników i atrakcji szukamy

22. W piątek 28.09.2012r. piąty dzień wspólnych działań mija, intelekt uczniów na lekcji rozwija. Życie się składa z powitań, pożegnań, serce otwarte dla nowych wyznań. Gości litewskich serdecznie żegnamy i za rok ponownie zapraszamy

23. Fajnie, że byliście, jesteście, będziecie i nas w sercach na Litwę do kraju lat dziecinnych Mickiewicza zawieziecie!

24. Dziękujemy za uwagę! Wycieczki uczą, podróże kształcą, eskapadę czas skończyć myślą przewodnią: „Piękne jest, co widzimy, piękniejsze jest to, co rozumiemy, a najpiękniejsze jest to, czego ogarnąć nie potrafimy.”