Bartłomiej Wilk

Pamiętnik. Bartłomiej Wilk. Piątek.

1. Pamiętnik Bartłomiej Wilk

2. Piątek • Po przyjezdzie do szkoly w barnstaple poznałem mojego partnera i jego rodzine. Po rozpakowaniu się, pojechaliśmy wraz z moim partnerem, Mateuszem i jego partnerem pojechaliśmy na plaze. Na miejscu czekali na nas Paulina z Paige, Dawid z Emmą, , Marcel z Lucy , Szymon z Bethan, Piotrek z Piterem i Ada z Kate, Ola z Indi. Tam graliśmy w rugby i cricket, to było dość ciekawe,  a przede wszystkim nowe. Po 21 wrócilismy do domu i graliśmy w gry na Wii.

3. Widok z plaży

4. Sobota • W sobotę pojechaliśmy do Bath. Jedyne co utknęło mi w pamieci to moment, gdy jechaliśmy piętrowym autobusem i podziwialiśmy budowle, które były stare a zarazem piekne. Po zakończeniu zwiedzania mielismy wolny czas, który był wykorzystany na zakupy. Lunch zjedliśmy w McDonald’zie. O wyznaczonej porze mielismypojawic się w miejscu zbiorki i wróciliśmy do szkoły. Tam czekali na nas nasi partnerzy. Pozniej wraz z Adą, Adą, Olą, Kasią, Kubą, Marcelem, Paulina, Szymonem, Piotrkiem pojechaliśmy na eurowizję do Mateusza i Toma. Tam jedliśmy lasagne, pizze, ciasto z lodami i inne przystawki. Po godzinie 22 wrocilem do domu

5. Kościół w Bath.

6. Niedziela • Dzień z rodzinami. Przez kilka godzin, do poludnia wyjechailsmy do barnstaple, na high street, gdzie wraz z partnerami robiliśmy zakupy. Pozniej spotkaliśmy Mateusza, Pauline Piotrka. Ok 15 wrócilismy do domu. Zjedliśmy obiad, który był pyszny, a pozniej wraz z Mateuszem i Ada i naszymi partnerami udaliśmy się na spacer przez park. Przed 19 pojechaliśmy do Ady i Kate, gdzie spotkaliśmy także Pauline z Paige. Bawiliśmy się na placu zabaw w kaczora. Była to ciekawa gra. O 21 posliśmy do domu Kate i oglądaliśmy film. Po 22 wrócilismy do domu.

7. Poniedziałek • Pojechaliśmy do Lynton, gdzie wraz z przewodnikiem chodziliśmy po dolinie. Po zwiedzaniu poszliśmy do mista, gdzie mielismy troche wolnego czasu na zakupy. Kiedy wszyscy wrocili w wyznaczone miejsce o wyznaczonym czasie, pojechaliśmy kolejką górską. Na górze zwiedzaliśmy okolice, gdzie było wietrznie. Na końcu poszliśmy na lunch, gdzie dostaliśmy do jedzenia bułeki z masłem i dżemem oraz tradycyjna angielskia herbate z mlekiem. Po powrocie do szkoly, pojechaliśmy do Dawida i Emmy piętrowym autobusem. U Emmy gralismy z Anglikami w gry, lecz nie wszyscy. Ci którzy nie chceli grac siedzieli na lawce, a pozniej poszli do domu gdyz było zmino. Po 20 wrócilismy do domu.

8. Widok rzeki w Lynton

9. Wtorek • Czesc dnia spędziliśmy w szkole Pilton, oglądając wystep grupy tanecznej, a pozniej zostaliśmy podzieleni na grupy, w których uczyliśmy się tanczyc. Po wymysleniu wlasnego układu mielismy okazje wykazac się na scenie. Po tancach, uczyliśmy naszych partnerów grać w piłke ręczną, a oni nas w rounders. Później wszyscy zwiedzaliśmy Barnstaple, po którym oprowadzał nas Pan Tom i poszliśmy na High street na zakupy. Po zakupach ponownie wróciliśmy do szkoły na Euroobiad gdzie jedliśmy potrawy ugotowany i przyrządzone przez naszych partnerow, a także słuchaliśmy utworow granych przez uczniow ze szkoly Pilton. Pod wieczór wróciliśmy do domu.

10. Podczas zwiedziania Barnstaple

11. Środa • W srode pojechaliśmy do Clovelly. Tam wchodziliśmy pod gore, która prowadzila nad ocean. Po powrocie siedzieliśmy w kawiarence i gralismy graliśmy w karty. Po przyjechaniu na domniemane miejsce narodzin krola Artura, obejrzeliśmy krotki film ilustrujący historie tego miejsca. Po wyruszeniu na gore, widac było ocean, widok był niesamowity. Kiedy wróciliśmy do szkoły czekali na nas nasi partnerzy, a następnie pojechaliśmy autobusem do Marcela i Lucy. Jechalismy 0,5h, a później rodzice Lucy zabrali nas z przystanku, gdyz tam gdzie mieszkali nie jezdza autobusy. Na miejscu zjedliśmy hamburgery, hot-dogi, lody i poszliśmy do parku. Po 21 wrócilismy do domu.

12. Ruiny zamku.

13. Czwartek • O 8.00 wyjechalismy do Exeter na „Devon Show”. Było to moje pierwsze „show” w stylu country. Po zajechaniu na miejsce mielismy 5 godzin czasu wolnego. Podzieliliśmy się na grupy i każdy poszedł gdzie miał ochote. Największe wrazenie wywarly na mnie roznego rodzaju pokazy. Po godzinie 15 wrocilismy do Barnstaple, gdzie spod szkoly rozjechaliśmy się do domow wraz z naszymy partnerami. Po 19 do domu mojego partnera przyjechali Paulina, Ola, Dawid, Szymon wraz ze swoimi partnerami. Grillowalismy pianki, graliśmy w rugby. Było wspaniale i zabawnie. Po 22 wszyscy rozjechali się do domów.

14. Lamy na Country Show.

15. Piątek • O 8.45 wyjechalismy spod szkoly do Exeter. Zwiedzaliśmy miasto wraz z przewodnikiem. Przed 12 moglismy rozejść się i zaczac robic zakupy oraz isc na lunch. Przed 17 wrocilismy do szkoly skad odebrali nas nasi partnerzy. Po 19 ja, Mateusz, Dawid, Paulina, Szymon, Ola, Marcel wraz z partnerami udaliśmy się do domu Kate, partnerki Ady. Na miejscu czekalo na nas jedzenie z grilla, które było pyszne. Po zjedzeniu kolacji zagraliśmy w karty oraz na Play Station 2. Po 22 udalismy się do domow.

16. Katedra w Exeter.

17. Sobota • Dzien z rodzinami. Mogliśmy w koncu pospac troche dłużej. Pobudka ok. 10, sniadanie. Po 11 wraz z moim partnerem wyjechaliśmy na miasto, gdzie zawiozła nas jego mama. W parku spotkaliśmy Mateusza wraz z Tomem. Odbywal się wtedy jakis festyn. Na scenie gral zespol rockowy [?], po którego występie na scene wyszla Bethan, partnerka Szymona. Zaśpiewała kilka piosenek co wyszlo jej naprawde dobrze, oraz zagrala na gitarze. Ok. godziny 13 wraz z moim partnerem udaliśmy się do „Let’s go!” gdzie jeździliśmy na łyżwach wraz z Paulina, Dawiem, Ola, Ada i ich partnerami. Po 16 pojechalismy na plaze gdzie odbyl się pożegnalny grill wraz z „rodzinami”. Na plazy siedzieliśmy, graliśmy w gry, oraz jedliśmy potrawy z grilla . O 21 wyjechalismy z plazy i pojechaliśmy do domow, gdzie szykowaliśmy się do powrotu do Polski.

18. Podczas dnia z rodzinami.

19. Niedziela • Po godzinie 2 w nocy wyjechaliśmy wraz z Mateuszem na zbiorke na parking. Po 3 wyjechalismy na lotnisko do Bristol, gdzie o 5 czekala nas odprawa. Po odprawie, kilka minut przed 7 wsiedlismy do samolotu. O 7.05 wylecielismy z Angli. Po 10 przylecielismy na lotnisko w Krakowie, skad po odebraniu bagaży wyjechaliśmy autokarem do szkoly w kromolowie. Po przyjechaniu pod szkole przed godzina 14 odebrali nas rodzice i każdy pojechal do domu.