Nasz Staż w Niemczech w ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r. Dzień Wyjazdu!. Wyjechaliśmy w godzinach południowych i już po południu dotarliśmy do Henickendorf. Byliśmy mile zaskoczeni warunkami naszego akademiku i okolicy. Czuliśmy się jak w domu.

lirit

1. Nasz Staż w Niemczechw ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r.

2. Dzień Wyjazdu!

3. Wyjechaliśmy w godzinach południowych i już po południu dotarliśmy do Henickendorf. Byliśmy mile zaskoczeni warunkami naszego akademiku i okolicy. Czuliśmy się jak w domu.

4. Internat w Henickendorfie

5. Główne obiekty

6. Mieliśmy zagwarantowane wyżywienie. Śniadanie, obiad podczas przerwy obiadowej oraz kolację.

7. Nasza Jadalnia

8. Zajęcia na warsztatach odbywały się w godzinach od 8:00 do 15:30. Czym się zajmowaliśmy: a)Warsztaty diesla: - Zapoznanie się z programem i z narzędziami diagnostycznymi - Zajmowanie się diagnostyką silników diesla(wykrywanie błędów) - Zapoznanie się z układami wtryskowymi silników diesla. Mieliśmy do dyspozycji specjalne przygotowane silniki oraz samochody, na których mogliśmy wyszukiwać błędy które były zaprogramowane.

9. Warsztaty Diesla

10. b) Silniki benzynowe: - Zapoznanie się z składnikami spalin oraz metody odczytu i regulacji spalin - Zapoznanie się z rodzajami silników benzynowych - Diagnostyka i wykrywanie błędów silników spalinowych

11. c) Układy ABS i ESP: - Zasady działania i omówienie budowy ABS-u i ESP - Przy pomocy urządzeń diagnostycznych czytywanie błędów w tych układach

12. d)CAN-BUS system: - Poznawanie teorii systemu - Praktyka w wykrywaniu i diagnostyce błędów CAN-BUS system

13. e)Klimatyzacja: - Poznanie budowy oraz środków chłodzących, zasady BHP - Nauka w praktyce i obsługa układów klimatyzacji

14. f) Kurs spawania MAG - Zapoznanie się z poprawnym wykonaniem spawu, odpowiedni dobór parametrów spawarki, gazu - Praktyka, spawanie rożnego rodzaju spoin, ponadto spawalismy metodą WAG(wolframowe) oraz spawanie aluminium - Egzamin teoretyczny i praktyczny który umożliwił nam zdobycie uprawnień spawacza MAG

15. Wyjazdy i wycieczki

16. Wyjazdy: - Zwiedzanie Poczdamu - Zwiedzanie miasta Berlin(Brama Brandenburska, pomnik Holocaustu, wieża telewizyjna), zapoznanie się z niemiecką kulturą, odwiedzenie muzeum Pergamon - Wyjazd do Tropical Island - Zwiedzanie Muzeum Techniki w Berlinie - W wolnym czasie zwiedzaliśmy okolice Hennicedorfu