S Z Y B A

S Z Y B A. W dniu 28 marca 2009 Koło Turystyki działające przy Z W S H i F M w Zielonej Górze zorganizowało wycieczkę do Szyby k/ Nowego Miasteczka. W y j e ż d ż a m y.

river

S Z Y B A

1. S Z Y B A

2. W dniu 28 marca 2009 Koło Turystyki działające przy Z W S H i F M w Zielonej Górze zorganizowało wycieczkę do Szyby k/ Nowego Miasteczka

3. W y j e ż d ż a m y O godzinie 1000, pod opiekę dra Mieczysława Wojeckiego wygodnym autobusem wynajętym z Biura Podróży „RYSZARD” w Zielonej Górze wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do Szyby k. Nowego Miasteczka, w której znajduje się prywatne Muzeum Instrumentów Muzycznych- jedyne w naszym regionie.

4. Dwór w Szybie

5. Powitanie Na miejscu zostaliśmy przywitani przez Pana Wojciecha Jachimowicza, właściciela XVIII wiecznego dworu- celu naszej wycieczki.

6. Zwiedzanie Naszą wędrówkę po pałacu rozpoczęliśmy od zwiedzania przedsionka, w którym znajdowała się aktualna wystawa pt.” Na czym grali nasi rodzice”. Mogliśmy obejrzeć wiele ciekawych instrumentów, wiele z nich jest sprawnych, niektóre mają bardzo ciekawą historię, nim dotarły na miejsce w pałacu.

7. Opowieści Podczas zwiedzania Pan Wojciech Jachimowicz opowiedział jedną z dalkowskich legend pt. „Kasztan”

8. „Kasztan” W czasach Wielkiej Rewolucji Francuskiej jednemu z zaufanych komisarzy o imieniu Pierre polecono udać się na głęboki wschód Europy. Celem tajnej misji było zbadanie czy istnieje sposób aby zgodnie z dekretem Zgromadzenia spowodować by słońce, bez względu na porę roku, wschodziło codziennie punktualnie o godzinie 6 rano. W Dekrecie postanowione było, żeby właśnie takie pory wschodu słońca wymusić. A  jeżeli nie, to wyśle się balon z oddziałem odważnych żołnierzy i  doprowadzi sprawę do zadekretowanego porządku c.d.n.

9. Eksponaty Następnie przeszliśmy do sali muzealnej, w której znajdowały się trzy fortepiany, w tym Daniel Weigel in Glatz ( Kłodzko), firmy Erard z Paryża , dwa fortepiany z końca XVIII w oraz fisharmonia po pustelniku ze wsi Jakubowo.

10. Mogliśmy obejrzeć wiele ciekawych instrumentów, dużo z nich jest sprawnych do dnia dzisiejszego, niektóre mają bardzo ciekawą historię, nim dotarły na miejsce w pałacu. Pan Wojciech Jachimowicz opowiedział historię cytry- która nim zawisła na ścianie w sali dworu -służyła gospodyni wiejskiej do karmienia kur. Podczas oglądania zbiorów zrobiliśmy sobie wiele zdjęcie przy eksponatach z właścicielem dworu oraz dr Wojeckim a także wpisaliśmy się do księgi gości.

11. O p o w i e ś c i Studenci zadawali wiele pytań właścicielowi, na które otrzymali ciekawe odpowiedzi, były to opowieści związane z historią dworu, jak również żarty związane ze „skarbem” , który znaleziono podczas remontu dworu.

12. Znaleziony „ Skarb”

13. Rzeczy dziwne i ciekawe Od właściciela dworu dowiedzieliśmy się, że we wsi którą zamieszkuje 125 mieszkańców dzieją się tak ciekawe rzeczy, że niekiedy miasto nie może się takimi pochwalić. Otóż od 2000 roku w Ogrodach Dworu w Szybie są organizowane plenery malarskie z wystawami poplenerowymi, a także wiele innych wystaw.

14. Jedna z prac malarskich Dwór w Szybie- latem

15. Domek Myśliwski Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie „Domku Myśliwskiego”, jego architektura koresponduje z klasycystycznym dworem znajdującym się od strony północnej.

16. Coś dla ciała i dla duszy W starym naturalnym jabłoniowym sadzie, przy muzyce płynącej z akordeonu, na którym grał dr Mieczysław Wojecki , piekliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy znane biesiadne piosenki, a także uczyliśmy się greckiego tańca.

17. Było miło Nadszedł jednak czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać, bo wycieczki są przecież takie przyjemne. Z niecierpliwością czekamy na następną. Może teraz pojedziemy gdzieś dalej.

18. Jaka by to była wycieczka bez grupowego zdjęcia?

19. Bardzo dziękujemy Panu dr Mieczysławowi Wojeckiemu, naszemu opiekunowi, który zainspirował nas do zorganizowania tej ciekawej wycieczki, a także gospodarzowi Dworu w Szybie Panu Wojciechowi Jachimowiczowi za gościnność z jaką nas u siebie przyjął. Członkowie Koła Turystycznego